הקהילה היהודית בהדלקות נרות עם רה"מ הבריטי

שלמה ריזל No Comments on הקהילה היהודית בהדלקות נרות עם רה"מ הבריטי

האירוע התקיים ברחוב דאונינג בנוכחות הרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, נציגי הקהילה היהודית ואורחים נוספים

צילום: שגרירות בריטניה בישראל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, ערך אמש (רביעי) קבלת פנים רשמית והדלקת נרות משותפת יחד עם הקהילה היהודית בבריטניה, בסימן הנר הרביעי של חג החנוכה.

האירוע התקיים ברחוב דאונינג בנוכחות הרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, נציגי הקהילה היהודית ואורחים נוספים.

בנאומו אמר ראש ממשלת בריטניה: "בזמן שמשפחות יהודיות ברחבי העולם מתכנסות כדי להדליק את הנר הרביעי של חג החנוכה, אני רוצה לאחל לכולם חג חנוכה שמח ושליו. היום, היום הקצר ביותר בשנה, נס השמן והאור שהוא מביא משמח את כולנו.

"אני יודע כמובן שהשנים האחרונות היו מאתגרות במיוחד עבור הקהילה היהודית בבריטניה. ראינו, כפי ששמענו, התעוררות מחודשת של האנטישמיות. אבל אנחנו נחסל את נגע השנאה הזה, ביחד.

"אני תמיד אעמוד לצד הקהילה היהודית, שחוטיה שזורים עמוק במרקם ארצנו. אני אולי ראש הממשלה האסייאתי הראשון של בריטניה, אבל היה לנו את ראש הממשלה היהודי הראשון שלנו לפני 150 שנה. וזאת בריטניה שאני אוהב. כזו שמחבקת את כל האנשים, שבה אדם יכול לתרגל את אמונתו ללא פחד, שבה אנו מתמודדים עם אנטישמיות על כל צורותיה, ושבה אנו חוגגים את התרומה המדהימה של חברי הקהילה היהודית לחיינו הלאומיים.

"ואני רוצה להודות לכולכם על התרומה הזו. ואני מצפה לשנה הבאה, שבה נתכנס כולנו לציון 75 שנה לעצמאותה של מדינת ישראל. אני לא יכול לחכות להגיע לישראל בעצמי כדי להצטרף לחגיגות. אז ברוח החנוכה, בואו נסתכל קדימה לשנת 2023 בביטחון שהאור תמיד יביס את החושך ושהשמחה והתקווה תמיד ינצחו. חג חנוכה שמח".



0 תגובות